מענה לפניות

נוהל תאגידים, פרק שישי, סימן יא', סעיפים 61 - 63

כמו בכל תחום עיסוק, המתמקד באנשים ובטיפול בהם, גם אצלנו במרכז, עשויות להתקבל פניות ותלונות הנוגעות לאופן הטיפול. פניות ציבור הן חלק בלתי נפרד מעבודתנו, וניתן ללמוד מהן הרבה לצורך שיפור השירות.

נוהל תאגידים מציין אילו סוגים של מענה, יש להעמיד לרשותם של מקבלי השירות, בני משפחותיהם, הגורמים המטפלים ושאר שותפי התפקיד שלנו.

סימן יא': מענה לפניות

  1. התאגיד יאפשר, במסגרת שעות הפעילות, פניה של אנשים להם הוא משמש כאפוטרופוס ושל בני משפחתם, בדרכים שונות ובהן, פניה טלפונית, פניה באמצעות פקסימיליה, פניה בדואר אלקטרוני וקביעת מפגש במקרה הצורך; התאגיד יקבע מנגנון שיאפשר קבלת מענה במקרה חירום.

  2. תאגיד ישיב לפנייה שהועברה אליו תוך זמן סביר ובהתחשב בדחיפותה.

  3. לתאגיד יהיה מספר טלפון חירום אליו יוכלו האפוטרופוס הכללי, מוסדות רפואיים, פקידי סעד, עובדים סוציאליים וכל גורם מקצועי אחר לפנות במצבים הדורשים מענה מידי, בכל שעה.

מענה לפניות בשוטף

ככלל עלינו לטפל בפניות המגיעות אלינו ככל האפשר, בצורה עניינית, ובתוך פרק זמן סביר, בהתאם למקרה.

יש להקפיד להשיב לפונה מיידית, לציין כי פנייתו התקבלה, ולפרט בתוך כמה זמן תטופל, או בתוך כמה זמן יינתן מענה ענייני.

בכל מקרה של התלבטות, בנוגע לאופן הטיפול, יש להתייעץ עם ראש הצוות, סגנית או מנהלת מחוז.

פניות שעליהן מכותבים גורמים נוספים מחוץ למרכז, כגון האפוטרופוס הכללי, משרד הרווחה, משרד המשפטים או כל בעל עניין אחר, יש להעביר למנהלת המחוז, גם אם הן מטופלות. מנהלת המחוז תעביר אותן לממונה על פניות הציבור במטה, לצורך תיעוד ולמידה.

פניות הציבור וטיפול בתלונות

פניות המגיעות לשולחנה של מנהלת המחוז, יועברו בהתאם לשיקול דעתה, אל מנהלת תחום השירות, אשר מרכזת את פניות הציבור.

הפניות מקוטלגות ונלמדות, במטרה לזהות נושאים הדורשים את התערבות ההנהלה, או דפוסים חוזרים המחייבים בחינה מחודשת של תהליכי העבודה או חידוד נהלים.

מענה בחירום (כוננות)

בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות סעיף 67ד(ב) נכתב:

(ב)        בעל מקצוע שהתמנה לאפוטרופוס כדי שיפעיל את כישוריו המקצועיים יפעל במסירות ובמקצועיות כפי שבעל מקצוע היה מפעיל כלפי לקוחו.

משמעות הדבר, היא שכנותני שירות אפוטרופסות, אנו מחויבים לפעול במקצועיות ובמסירות למען מקבלי השירות שלנו, ולפעמים הם זקוקים לעזרתנו גם בשעות שמעבר לשעות העבודה הרגילות.

על מנת שנוכל לשמור על איזון בית-עבודה, ובהתאם לדרישות נוהל תאגידים, מופעלים בכל מחוז קו חירום – תא קולי המופעל לאחר סיום שעות הפעילות, וכונן, האחראי להקשיב להודעות ולטפל בפניות במקרה הצורך.

את ההודעות המתקבלות בתא הקולי יוכל הכונן לשמוע באמצעות חיוג למספר התא הקולי של המחוז, והקשת הסיסמה, או בכניסה לתא דוא"ל ייעודי אליו מועברות ההודעות.
שמיעת ההודעות תתבצע עם קבלת ההתראה, או בבדיקה יזומה, בשעות קבועות שהוגדרו מראש.

אם מדובר במקרה חירום, ידאג הרכז לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך מתן מענה מידי בהתאם למקרה (כולל יציאה לשטח). במידת הצורך, יזעיק הכונן את שירותי החירום הרלוונטיים (מד"א, משטרה, כבאות והצלה וכד'), ויעדכן מידית את מנהלת המחוז או סגניתה.

התייעצות עם הנהלת המחוז, תתבצע, בזמן אמת, ככל שיש התלבטות או שאלה בנוגע לאופן הטיפול.

עדכון הרכז המטפל, יתבצע בשעות העבודה, אלא אם עולה צורך לקבל מהרכז פרטים ומידע הרלוונטי לצורך הטיפול במקרה החירום – במקרה כזה יש לערב את הרכז המטפל בזמן אמת.

אם מדובר בפניה שהטיפול בה סובל דיחוי עד ליום המחרת, ידאג הכונן לעדכן את הרכז המטפל בתיק, או הגורם המתאים במחוז, באמצעות משימה בנתיב.

נושאים שטופלו על ידי הכונן, יתועדו על ידו במעקב טיפול.

בכל מקרה של התלבטות לגבי אופן הטיפול או דחיפות הפעולה הנדרשת, יתייעץ הכונן עם מנהלת המחוז או סגניתה

ענה/י על שאלה אחת (לפחות) מבין השאלות הבאות:

הרשמה לרשימת התפוצה לקבלת מידע עבור נכסים המוצעים למכירה

נשמח לקבל ממכם משוב על היחידה או באופן כללי על התכנית